Istaknuti post

Sedma umjetnost

Puno sam razmišljao kako krenuti s ovim. Šta napisati, kako početi, kako organizovati sve, kakvu tačno sistematiku trebam, želim i mora...

Chelovek s kino-apparatom (1929)


Film o ničemu i o svemu.

Dugo sam želio da ga pogledam, mentalno i psihički se pripremajući, znajući da me čeka nešto nekonvencionalno i drugačije. No ni slutio nisam koliko je ovo zapravo nekonvencionalno i drugačije...

"EKSPERIMENT U FILMSKOJ KOMUNIKACIJI
BEZ INTERTITLOVA
BEZ SCENARIJA
BEZ POMOĆI TEATRA".
To su uvodne riječi i izjava režisera Dzige Vertova, pomoću koje odmah na početku saznajemo namjenu i cilj ovog djela. Nasumični kadrovi ljudi u Sovjetskim gradovima, njihove industrije i mašina, njihovih aktivnosti, igara, načina zabave, i povremeni kadrovi čovjeka koji na ramenu nosi kameru i koji sve to bilježi. To je cijela radnja ovog filma.

Vertov je ovdje izmislio, razvio i unaprijedio razne vrste kadrova koji su u konvencionalnim filmovima tog vremena malo ili nikako korišteni. Želio je da pokaže ogroman broj načina na koji film može pričati priču, i sve te načine koriste režiseri i dan-danas, i koristit će ih, siguran sam, dokle god film kao umjetnost i medij postoji. Iako nema cjelovitu, uokvirenu radnju, ipak mislim da se svaki kadar može analizirati zasebno, kao jedna mala priča za sebe.

Za svakog filmofila, koji filmove ne gleda samo radi zabave, Chelovek s kino-apparatom je obavezna lektira. Posmatrajte i vidite kako je nastajala filmska gramatika, kako su razvijene tehnike koje se koriste i dan danas, i shvatit ćete kako je filmski jezik jedinstven, univerzalan i kako u njemu mogu da uživaju svi koji vole film, bez obzira koji jezik govore, kojoj naciji pripadaju i na kojoj strani svijeta obitavaju.

https://www.imdb.com/title/tt0019760/

Nema komentara:

Objavi komentar