Istaknuti post
Sedma umjetnost
Puno sam razmišljao kako krenuti s ovim. Šta napisati, kako početi, kako organizovati sve, kakvu tačno sistematiku trebam, želim i mora...
Barry Lyndon (1975)
Moja recenzija nimalo nije vrijedna masivnosti ovog filma. Toliko mnogo bi moglo da se kaže, jer je film toliko mnogo i ispričao. Čuvajte se spojlera, ne čitajte ako niste gledali film.
"Barry Lyndon" je, kao i svaki dugački epic movie prije njega, podijeljen na dva dijela, sa pauzom (intermission) koja ih odvaja. Prvi dio opisuje priču siromašnog Redmond Barryja, koji biva primoran da napusti svoju zemlju, Irsku, i otputuje u ratom zahvaćenu Evropu u potrazi za boljim životom. Uz pomoć različitih vještina koje posjeduje, Redmond će postati muž bogate vojvotkinje Lyndon, što nas dovodi do drugog dijela. Barry preuzima njeno ime, postaje Barry Lyndon i pokušava da i sam dođe do titule koja će mu osigurati budućnost. No, kako to narator kaže, jedna je stvar da čovjek s energijom dođe do bogatstva, no sasvim druga je da ga zadrži.
Jedna od velikih prednosti umjetnosti jeste njena mogućnost da nas kroz priče odnese i ponese u druga vremena, koja su se desila prije stotine godina. Filmski medij ima tu prednost i potencijal da nas vizuelno odvede na put i u priču koju je vrijeme davno zatrpalo. S te strane, Kubrick je maksimalno iskoristio taj potencijal. Fotografija, kostimografija, scenografija, dijalozi i maniri su učinili ovaj film vjernim putovanjem u Evropu i Englesku u 18-om stoljeću.
Sudbina Barry Lyndona je trnovita i nesvakidašnja. Nakon slomljenog srca i od čovjeka prepunog časti i ponosa, on polako postaje oportunista i čovjek prepun taštine. Njegova promjena će ga dovesti do slave, velikog imena i bogatstva, ali će ga isto tako dovesti i do propasti. S tim rečeno, premisa Barry Lyndona je strahovito jednostavna, no njena razrada je duboka koliko samo sudbina jednog kompleksnog čovjeka može uopšte da bude.
I da to sve ne bi bilo dosta, literarna vrijednost romana po kojem je film zasnovan nije bačena u drugi plan. Karakteristično za njegove filmove, i u ovom postoji narator koji kroz ekspoziciju i kroz sjajne citate povezuje radnju. Kubrick nije zaboravio ubaciti simboliku, kao što je naprimjer kockanje, koje najbolje opisuje Lyndona i njegovu ličnost, jer je Barry kroz svoj život išao kao i bilo koji drugi kockar, rizikujući mnogo da bi dobio više. Pogibija sina najavljuje smrt njegove budućnosti, posljednji dvoboj sa pastorkom, sinom vojvotkinje Lyndon, simbolizuje suočavanje sa prošlošću, a amputirana noga pokazuje njegovu obogaljenu sadašnjost.
Na kraju, epilog izjednačuje sudbinu Barry Lyndona sa svim ljudima iz tog doba, kazavši: "Dobri ili loši, lijepi ili ružni, bogati ili siromašni, sada su svi jednaki."
https://www.imdb.com/title/tt0072684/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar